Carl Zeiss Jena Flektogon 35/2.4 + Kodak TMAX

Nikon Nikkor AI 50/1.8

Carl Zeiss Jena Flektogon 35/2.4

Carl Zeiss Jena Flektogon 35/2.4

Carl Zeiss Jena Flektogon 35/2.4

Carl Zeiss Jena Flektogon 35/2.4

Nikon Nikkor AI 50/1.8

Nikon Nikkor AI 50/1.8

Nikon Nikkor AI 50/1.8

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8 + Fuji Astia 100F Summer

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8 + Kodak Gold 200

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8 + Kodak Gold 200

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8 + Agfa Vista 800

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8 + Agfa Vista 800

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8 + Kodak TMAX

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8 + Fuji Astia 100F Summer

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8 + Fuji Astia 100F Summer

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8 + Fuji Astia 100F Summer

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8 + Agfa Vista 100

Pentacon 100/2.8 + Fuji Fortia

Pentacon 100/2.8 + Fuji Fortia

Carl Zeiss Jena Flektogon 35/2.4 + Kodak TMAX 3200

Carl Zeiss Jena Flektogon 35/2.4 + Kodak TMAX 3200

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8 + Kodak TMAX 3200

Pentacon 100/2.8 + Fuji Fortia SP

Pentacon 100/2.8

Pentacon 100/2.8

Canon FL 50/1.4 + Kodak Gold 200 Summer

Canon FL 50/1.4 + Kodak Gold 200 Summer

Canon FL 50/1.4 + Kodak Gold 200 Summer

Canon FL 50/1.4 + Agfa Custom B&W

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8

Canon FL 50/1.4 + Agfa Custom B&W

Canon FL 50/1.4 + Agfa Vista 800

Canon FL 50/1.4 + Kodak Royal Gold

Fujifilm XF 18-55 + Kodak Royal Gold

Fujifilm XF 18-55 + Kodak Royal Gold

Canon FL 50/1.4 + Fuji Velvia 100 Winter

Canon FL 50/1.4 + Fuji Velvia 100 Winter

Canon FL 50/1.4 + Fuji Velvia 100 Winter

Canon FL 50/1.4 (clean)

Canon FL 50/1.4 (clean)

Canon FL 50/1.4 + Fuji Velvia 100 Winter

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8 + Kodak Royal Gold 400

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8 + Agfa Vista

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8 + Kodak Royal Gold 400

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8 + Fuji Velvia 100 Winter

Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1.8 + Fuji Velvia 100 Winter

*
Ačkoli jsem se nikdy aktivně nevěnoval focení na kinofilm nebo dokonce vyvolávání v temné komoře, vždycky mě přitahovaly analogové přístroje a bavilo mne "hrát" si s tátovým fotoaparátem Praktica. Pohled skrz optický hledáček
a ostření na matnici spojené se směsí vůně kinofilmu a koženého pouzdra, pozorování pohybujících se lamel clony...
A nakonec ten zvuk - zvuk posuvníku kinofilmu a odklopení zrcátka v kombinaci se závěrkou.
Mazec. Tomuhle se prostě už nikdy nic nevyrovná. 
Časy kinofilmu definitivně patří nadšencům nebo umělcům, stará těla zaplavují bazary nebo se na ně práší na policích a sehnat špičkovej kinofilm je možná stejně těžký jako za totáče. Zatímco analogová těla i film nahradila digitální technika, zůstalo zde obrovské množství kvalitních manuálních objektivů, na které mnozí fotografové nedají dopustit ani dnes, v časech rychlého automatického ostření a stabilizace. 

Proč? 

Protože staré objektivy jednoznačně nabízejí výrazný charakter v kontrastu s jakousi sterilitou těch moderních, na kterou jsme zvyklí v podobě dokonalých portrétů na obálkách nejen módních časopisů. Zkrátka, je to trochu nuda, naneštěstí dotažená do extrému precizní digitální retuší a vygumováním všeho přirozeného. 
Naštěstí vlna zájmu o starou techniku a její aktivní používání znovu stoupá a to hlavně díky výrobcům moderních bezzrcadlových fotoaparátů, kteří počítají s možností využití starých objektivů a pro jejich uživatele mají dobře promyšlený systém indikace manuálního ostření. V druhé řadě je tomu tak i díky firmám, jenž se specializují na vývoj software, který dokáže poměrně věrně emulovat dobové filmové materiály.

Další alba z této sekce...

Back to Top